Jak hostessa powinna zachęcić do kupna produktu?

Zawód hostessa ? jak zachęcić do kupna produktu lub skorzystania z usług firmy? W jaki sposób powinna podkreślić zalety artykułu, aby klient miał ochotę w niego zainwestować? Hostessy i hości wykonują wymagającą profesję, która narzuca posiadanie charakterystycznych cech i umiejętności. Masz ochotę spróbować sił w tym zawodzie? Szukasz wiedzy, aby poprawić efektywność swojej pracy? A może szukasz wskazówek, jak sprawdzić, czy hostessa właściwie realizuje swoje obowiązki? W tym artykule podpowiadamy, jak powinna zachęcić klienta do zakupu i dlaczego promocje z udziałem hostess to dobry pomysł.

Profesjonalna hostessa, czyli jaka?

Praca hostessy skupia się wokół zadań związanych z budowaniem pozytywnego wizerunku firmy, rozpoznawalności marki oraz z zachęcaniem klientów do kupna produktów, skorzystania z usług danego przedsiębiorstwa. Ma ona zainteresować potencjalnego klienta, zwrócić jego uwagę na promowany artykuł, ale również wspierać organizację eventów. W zależności od miejsca, w którym pracuje, ma dotrzeć z ofertą do różnych grup klientów, przedstawić jej zalety i zachęcić do zakupu. Staje się ambasadorką, po której zachowaniu oczekujemy profesjonalizmu.

Hostessy do wynajęcia pojawiają się na eventach, bankietach, targach, konferencjach i akcjach promocyjnych. W pewnym sensie przejmują niektóre obowiązki organizatora tych wydarzeń. Do ich głównych zadań należy na przykład:

  • – witanie i żegnanie gości,
  • – oprowadzanie po targach/wystawach,
  • – wskazywanie drogi uczestnikom konferencji,
  • – dbanie o dobre samopoczucie klienta,
  • – wydawanie materiałów promocyjnych/gadżetów reklamowych czy ulotek,
  • – udzielanie informacji w trakcie trwania imprezy,
  • – budowanie pozytywnego wizerunku firmy,
  • – promocja produktu/usług.

Jeśli zależy nam na zwiększeniu sprzedaży, pozytywnym kontakcie z klientem, planujemy akcje promocyjne i marketingowe, warto skorzystać z pomocy firm takich, jak profesjonalna agencja hostess. Mamy wtedy pewność, że zatrudniona przez nas osoba spełnia najbardziej restrykcyjne wymagania. Jest to również gwarancja tego, że agencja zadba też o dobro swoich pracowników.

Profesjonalizm ma swoją cenę

To, co robi hostessa, jak wygląda oraz jak się zachowuje, ma największy wpływ na sprzedaż produktów. Dlatego powinna się wyróżniać atrakcyjnym wyglądem, ubiorem dostosowanym do okoliczności, a także komunikatywnością. Jeśli klient ma skorzystać z oferty, czy kupić nasz produkt, musi poczuć się doceniony i wyróżniony z tłumu. Hostessa musi umieć odnaleźć się w różnych sytuacjach, w rozmowie z różnymi klientami. Ważne jest jej miłe usposobienie, uśmiech i mimika twarzy, a także sposób mówienia. Dobrze jeśli jest otwarta, kontaktowa i wyróżnia ją łatwość w nawiązywaniu kontaktów.

W zależności od lokalizacji, w której pracuje, może ona podejść do klienta lub gościa, aby aktywnie zachęcać do spróbowania produktu lub skorzystania z próbki. W innych okolicznościach może ona stać w jednym miejscu i gestami oraz słownie zachęcać do podejścia do jej stoiska i zapoznania się z ofertą. Wybór techniki zależy od rodzaju prezentowanych produktów i zakresu obowiązków hostessy lub hosta.

Psychologia sprzedaży a hostessa

Hostessa i host mają do wykorzystania coś więcej, niż tylko elegancki wygląd, pozytywne nastawienie i przyjazny uśmiech. Cechy te są niezbędne w nawiązywaniu kontaktu z klientem, ale nie tylko one wpływają na sukces sprzedaży. Arsenał narzędzi, które mogą wykorzystać, związany jest ściśle z psychologią sprzedaży i należy go różnicować, w zależności od tego, jakie produkty bądź usługi są promowane. Jak powinni zachęcać do kupna?

Stawiać na naturalność

Tutaj przydaje się umiejętność nawiązywania kontaktu i rozmowy z różnymi rodzajami klientów. Na targach i eventach styczność z hostessą mają zarówno biznesmeni, artyści, jak i zwyczajni klienci, którzy cenią określone zachowania. Rozmowa powinna być naturalna, nieszablonowa, bez schematów i wyuczonych kwestii, aby odpowiadanie na pytania przebiegało jak przy każdej innej okazji.

Zainteresować się klientem

W zależności od rodzaju promocji hostessa powinna subtelnie badać potrzeby i oczekiwania klienta. Dobrze jest zapytać o samopoczucie na samym początku rozmowy, aby dana osoba poczuła się ważna i doceniana, następnie o jej gust i upodobania. Nikt nie lubi poczucia, że zależy nam tylko na sprzedaży. Nawet jeśli prowadzona jest degustacja, warto zapytać o imię potencjalnego klienta i używać go w trakcie rozmowy. Zwracanie się bezpośrednio do danej osoby sprawia, że nie czuje się ona jak część tłumu i staje się bardziej skłonna do rozmowy.

Bazować na emocjach

Lubimy myśleć, że nie robimy zakupów pod wpływem emocji. Niestety nie jest tak do końca i warto uwzględnić to we wszystkich działaniach promocyjnych firmy. Doprowadzenie do nabycia produktu możliwe jest poprzez odwołanie się do pozytywnych emocji związanych z inwestycją, wykorzystanie języka korzyści, pokazanie oferty w szerszym kontekście, porównanie z innymi produktami, a także pokazanie przewagi nad konkurencją.

Tagi:
Oceń stronę
[Głosy: 0 Średnia ocen: 0]