Zastanawiasz się, co to jest field marketing i w jaki sposób można go wykorzystać? Zapraszamy…
Firmy, które zdecydowały się już na współpracę z hostessami podczas prowadzonych akcji marketingowych, doskonale zdają sobie sprawę z tego, że jest to opłacalna inwestycja. Hostessy do wynajęcia mogą uświetnić każde wydarzenie, pełniąc rolę rzeczywistych reprezentantów marki. Budują rozpoznawalność, tworzą relacje, angażują i dbają o dobre samopoczucie potencjalnych klientów lub współpracowników przedsiębiorstwa. Koszt wynajęcia hostessy zależy jednak od wielu różnych czynników, mogąc wahać się od kilkunastu do kilkuset złotych za godzinę. Branża eventowa charakteryzuje się szeroką rozpiętością cenową i nie ma w niej miejsca na uniwersalny cennik.
Z czego wynika koszt wynajęcia hostessy?
W kwestii takiej jak cennik, wynajem hostessy wymaga szczegółowego przeanalizowania warunków współpracy. W pierwszej kolejności należy określić rodzaj wydarzenia oraz liczbę i specyfikę zaplanowanych akcji marketingowych. Wówczas koszt wynajęcia hostessy jest uzależniony nie tylko od czasu trwania eventu, ale także od jego lokalizacji. Duża odległość zwiększa koszty dojazdu, co wymaga przedłożenia dodatkowych środków. Cennik wynika także z oczekiwań względem wyglądu hostess, na przykład ze ściśle określonego stroju. Praca za wyższą stawkę dotyczy hostess o dodatkowych umiejętnościach, na przykład władających preferowanym językiem obcym lub posiadających rzetelną wiedzę na temat danej branży, w jakiej działa marka. Wyższe stawki mają także fordanserki, czyli hostessyo umiejętnościach tanecznych.
Dlaczego współpraca z agencją hostess się opłaca?
Nie zawsze bezpośrednia współpraca z hostessami jest tańsza niż z agencją hostess. Warto wziąć pod uwagę fakt, że agencja odpowiada za profesjonalizm rekomendowanych przez siebie pracowników. Firma decydująca się na współpracę może zostać zatem odciążona z wielu obowiązków rekrutacyjnych. Ponadto zyskuje niemal całkowitą pewność co do satysfakcji z hostess zaangażowanych do swojej kampanii marketingowej.
Ostateczna cena za usługę wynajmu hostess jest uzgadniania podczas rozmowy z agencją. Zwykle taniej wyceniane są codzienne promocje produktów w sklepach spożywczych lub centrach handlowych, natomiast drożej uczestnictwo w prestiżowych imprezach, takich jak bankiety, gale czy targi. Jeżeli scenariusz eventu zakłada reżyserowane animacje z udziałem hostess, również zwiększa to koszt współpracy. Korzystanie z usług agencji hostess ma jeszcze jeden atut ? regularna współpraca angażująca wiele hostess uprawnia do negocjacji stawek.
Wybór zaufanej agencji hostess
Dla marek, które pragną zainwestować swoje środki we współpracę z profesjonalnymi hostessami, agencja hostess DNA może mieć wiele do zaoferowania. Szeroka baza hostess oraz hostów pozwoli na wyłonienie odpowiednich pracowników. Do wyboru pozostają osoby wyspecjalizowane w obsłudze eventów o określonej specyfice, na przykład targów, konferencji, szkoleń, festiwali czy pikników. To osoby atrakcyjne, uprzejme i zaangażowane. Świetnie sprawdzą się w roli animatorów, tłumaczy albo wsparcia organizacyjnego.