Field marketing co to jest?

Zastanawiasz się, co to jest field marketing i w jaki sposób można go wykorzystać? Zapraszamy do lektury artykułu, w którym wyjaśniamy najważniejsze kwestie z nim związane. Dowiecie się, jaki zakres działań obejmuje oraz czy jest skuteczny.

Marketing terenowy to typ marketingu, w którym firmy mogą zaprezentować swoje produkty oraz usługi w terenie, czyli na różnego rodzaju wydarzeniach, w sklepach detalicznych, galeriach handlowych itp. Do działań field marketingu zaliczamy promocje, prezentacje, a także sprzedaż bezpośrednią. W ten sposób dana marka buduje swój wizerunek, zdobywa nowych klientów, a także wzmacnia relacje z obecnymi.

Field marketing stosuje się w kampaniach przeznaczonych dla klientów biznesowych, a także w kampaniach skierowanych do konsumentów. Inicjatywy skierowane do klientów biznesowych to zazwyczaj wydarzenia branżowe, targi, konferencje, seminaria internetowe i spotkania osobiste. Natomiast w przypadku klientów indywidualnych zwykle wybiera się miejsca, w których spotkamy wielu konsumentów – mowa tu o centrach handlowych, gastronomiach, siłowniach, czy rogach ulic.

Co obejmuje field marketing?

Do najbardziej znanych działań z zakresu field marketingu zaliczamy:

  • – prezentacje produktów – firmy sprzedające produkty spożywcze zwykle proponują bezpłatne próbki klientom. Jeśli chodzi o niekonsumpcyjne towary, to podczas ich prezentacji osoby zainteresowane mają szansę skorzystać z wybranego produktu albo obserwować jego działanie;
  • – bezpośrednią sprzedaż towarów – zazwyczaj łączy się z prezentacjami produktowymi – podczas sprzedaży wykorzystuje się zainteresowanie, które udało się pozyskać w trakcie prezentacji;
  • – targi oraz konferencje – to wydarzenia, dzięki którym firmy mogą przedstawić produkty/usługi potencjalnym klientom indywidualnym lub biznesowym. Z kolei podczas konferencji najważniejsze jest przekazanie treści edukacyjnych;
  • – marketing partyzancki – jego celem jest zaskoczenie odbiorcy. Termin ten stosuje się w przypadku kreatywnych kampanii przeznaczonych dla klientów w wybranej lokalizacji. Field marketing ma często żartobliwy lub kontrowersyjny charakter;
  • – audyt detaliczny – to działanie, które umożliwia określenie skuteczności marketingu terenowego. Wówczas zespoły terenowe gromadzą informacje na temat tego, w jaki sposób produkty oraz promocyjne materiały eksponuje się na półkach w sklepie i w punktach sprzedaży. Wtedy możemy efektywnie optymalizować realizowane kampanie.

Doświadczona agencja hostess DNA

Mamy nadzieję, że nasz artykuł okazał się pomocny, jeśli chcieliście dowiedzieć się, co to jest field marketing. Duża konkurencja sprawia, że firmy powinny starać się o klientów przez cały czas. Marketing terenowy pozwala dotrzeć do dużej liczby klientów i zachęcić do odwiedzenia wybranego punktu sprzedaży. W tego rodzaju wydarzeniach często ważną rolę odgrywają hostessy i promotorzy, których zadaniem jest informowanie potencjalnych klientów o produktach/usługach i wywoływanie pozytywnego wrażenia, co korzystnie wpływa na wizerunek firmy. Takie osoby wyróżnia komunikatywność oraz otwartość.

Prowadząc działania z zakresu field marketingu, warto zdecydować się na wynajem hostess. DNA agencja modelek i hostess od 2000 roku realizuje obsługę wydarzeń, takich jak targi, konferencje, akcje promocyjne i marketingowe oraz wiele innych. Współpracujemy z osobami, których charakteryzuje nie tylko bogate doświadczenie, ale także zaangażowanie i świetna znajomość języków obcych.

Działamy na terenie całej Polski:

Tagi:
Oceń stronę
[Głosy: 0 Średnia ocen: 0]