Eventy sportowe cieszą się dużym zainteresowanie. Właśnie dlatego hostessa na imprezach sportowych może być rozwiązaniem,…
Obsługa eventów przez hostessy stanowi cenne wsparcie dla organizatorów. Hostessy nierzadko stanowią wizytówkę targów, bankietów, konferencji czy gal, będąc jednoznacznie utożsamiane z przedstawicielkami danej marki. Za ich pozytywnym wizerunkiem nie przemawia wyłącznie atrakcyjna aparycja ? to szereg działań, za które są odpowiedzialne podczas wydarzeń o charakterze publicznym. Co zatem dokładnie robią hostessy w trakcie eventów?
Hostessy na eventy ? czym się zajmują?
Zwykle praca hostessy jest utożsamiana przede wszystkim z asystowaniem podczas ważnych wydarzeń na eventach, na przykład w trakcie witania gości lub wręczania nagród zwycięzcom konkursu. Zależnie od charakteru organizowanej imprezy zadania hostess mogą być jednak bardzo zróżnicowane. Nierzadko ich obowiązki są znacznie bardziej angażujące. Przykładowo podczas targów branżowych szczególnie pożądana jest promocja marki poprzez hostessy na evencie. Mogą one obsługiwać stoiska konkretnego przedsiębiorstwa, dystrybuując ulotki lub broszury informacyjne na temat produktów i usług marki. Z kolei obsługa festiwalu przez hostessy zwykle skupia się bardziej na rejestracji uczestników i nawigowaniu ich po obiekcie. Istnieją hostessy do wynajęcia, które specjalizują się w konkretnych dziedzinach. Przykładowo hostessy tłumaczki mogą pośredniczyć podczas spotkań biznesowych pomiędzy osobami różnych narodowości. Ciekawy przykład stanowią także tak zwane fordanserki, czyli hostessy do wynajęcia na taneczne imprezy w klubach. Ich zadaniem jest angażowanie gości do wspólnej zabawy.
Promocja marki poprzez hostessy na evencie
Niezależnie od tego, czy są to eleganckie koncerty, czy też swobodne imprezy plenerowe ? w trakcie zatrudniania hostess na eventy nie należy zapominać o ich głównym zadaniu, jakim jest reklama marki. Hostessa pełni jej funkcję reprezentacyjną ? zatem nawet jeśli zajmuje się wyłącznie kwestiami organizacyjnymi, musi odznaczać się wysoką kulturą osobistą. Często hostessy łączą ze sobą obowiązki, takie jak obsługa recepcji z promowaniem stoisk sponsorów. Zwykle to dobra metoda, ponieważ wypada bardziej autentycznie w oczach gości i uczestników wydarzenia. Promocja marki przez hostessy na evencie może mieć także bardziej bezpośredni charakter. To między innymi prezentacja produktów lub zachęcanie uczestników wydarzenia do wzięcia udziału w aktywnościach zaplanowanych przez markę. Jeśli hostessa obsługuje konkretne stoisko na evencie, odpowiada jednocześnie za jego estetykę, na przykład za porządek w materiałach promocyjnych.
Profesjonalne hostessy do wynajęcia
Profesjonalizm hostessy podczas akcji promocyjnych na długo zapada w pamięci uczestników. Warto zatem współpracować z zaufanymi osobami o niezbędnym doświadczeniu i pożądanych, dodatkowych kwalifikacjach. Z tego powodu, zamiast poszukiwać hostessy na własną rękę, lepiej podjąć współpracę z agencją hostess, która ręczy za kompetencje swoich pracowników. Dobry przykład stanowi agencja hostess DNA, która stawia nacisk nie tylko na ich atrakcyjny wygląd, ale także wiele innych, istotnych cech. Wśród nich należy wymienić przede wszystkim otwartość na ludzi, elokwencję, zaangażowanie, wysoką kulturę osobistą, pogodne usposobienie oraz punktualność. Zależnie od potrzeb takie osoby mogą dysponować także biegłą znajomością języków obcych.