Nasze hostessy i modelki codziennie pracują podczas dziesiątek wydarzeń na terenie całej Polski. W ostatnim…
Wielu przedsiębiorców korzysta z usługi hostess i hostów do reprezentowania marki. Jakie są zadania hostess na targach? Wbrew pozorom jest to o wiele trudniejsza praca, niż mogłoby się wydawać. Od osoby prezentującej usługi firmy wymaga się nie tylko komunikatywności, ale także dobrej znajomości branży oraz doświadczenia. Dzięki hostessom można znacząco ocieplić wizerunek marki, a także zachęcić potencjalnych klientów do współpracy. Przeczytaj nasz artykuł i przekonaj się, jak wygląda praca hostessy na targach.
Dlaczego korzystać z usług hostess?
Chcesz wziąć udział w targach, ale nie wiesz, kto powinien reprezentować Twoją firmę? Wiele osób powierza to zadanie doświadczonemu pracownikowi, który ma dużą wiedzę z konkretnej branży. Nie zawsze jest to jednak dobry pomysł. Na targach ważne są również inne kompetencje, których osoba spoza agencji hostess może nie posiadać. Są to między innymi zdolności marketingowe, umiejętność podtrzymywania rozmowy czy wzbudzania zaufania. Osoba z doświadczeniem jest w stanie wybrnąć nawet z trudnych pytań klientów i zaprezentować Twoją firmę w dobrym świetle. Poza tym obecność miłej i kompetentnej hostessy na targach znacząco zwiększy prestiż Twojej marki.
Jakie umiejętności powinna mieć hostessa?
Praca hostessy zdecydowanie nie jest dla każdego. W tym zawodzie dobrze sprawdzają się osoby pewne siebie, inteligentne i komunikatywne. Ważna jest także miła aparycja, uśmiech i wysoka kultura osobista. Często zatrudniane są osoby z dobrą znajomością języków obcych (zwłaszcza języka angielskiego). Praca trwa od kilku do kilkunastu godzin, jednak doświadczona i zaangażowana hostessa nie da po sobie poznać zmęczenia. Zamiast tego będzie pełna pozytywnej energii i zadba o dobry nastrój każdego gościa.
W jaki sposób hostessa, która nie ma doświadczenia w konkretnej branży, zaprezentuje Twoją markę? Takiej osobie przyjdzie z pomocą jej elastyczność i umiejętność szybkiej nauki. Dlatego ważne jest, żeby udostępnić agencji hostess materiały na temat działalności firmy. Warto również przed rozpoczęciem eventu przygotować hostessę na pytania, które często padają ze strony klientów.
Zadania hostess na targach
Co robią hostessy na targach? Ich głównym zadaniem jest dobra obsługa stoiska. Zapraszają więc klientów do zapoznania się z ofertą, rozdają materiały reklamowe oraz rozmawiają z gośćmi. Oczywiście dbają także o porządek stanowiska, które także jest wizytówką Twojej marki. Oprócz tego – w zależności od specyfiki targów – parzą kawę, podają przekąski, organizują konkursy oraz oprowadzają gości po wystawie.
Jak znaleźć doświadczoną hostessę?
Hostessy i hości często oferują swoje usługi na grupach na Facebooku i stronach ogłoszeniowych. Nierzadko są to studenci i studentki, które mają bardzo atrakcyjne stawki, lecz nie zawsze warto starać się zaoszczędzić. Zatrudniając taką osobę, nie masz pewności, czy ma wysoko rozwinięte zdolności interpersonalne, zna zasady savoir-vivre’u i dobrze zaprezentuje Twoja ofertę. Jedyne, co jesteś w stanie zweryfikować, to miłą aparycję na podstawie przesłanego zdjęcia. Pamiętaj jednak, że nie tylko wygląd jest ważny w reprezentowaniu marki. Jak więc znaleźć odpowiednią osobę? O wiele lepszym rozwiązaniem będzie agencja hostess. Korzystając z jej usług masz pewność, że wszystkie kandydatki i kandydaci zostali już odpowiednio zweryfikowani. Pracownicy odbyli także szereg szkoleń, więc dobrze poradzą sobie z obsługą Twojego stoiska na targach.
Podsumowanie
Hostessa to osoba, która potrafi dobrze reprezentować wizerunek marki i zachęcić klienta do zainteresowania się Twoimi usługami. Ma dobrze rozwinięte umiejętności interpersonalne oraz marketingowe, a także świetnie zna zasady savoir-vivre’u i prowadzenia zajmującej rozmowy. Korzystanie z usług takich osób dobrze świadczy o firmie i podnosi jej prestiż. Jak wygląda praca hostessy na targach? Zależy to oczywiście od specyfiki eventu, jednak najczęściej zajmuje się obsługiwaniem stoiska, rozdawaniem materiałów promocyjnych oraz rozmową z klientami. Żeby Twoja prezentacja na targach była udana, warto zatrudniać doświadczone osoby ze sprawdzonej agencji hostess.